Markéta Strnadová: Zachraňte se před operací zad

text © 2016 Markéta Strnadová / foto © pixabay.com

Mnoha lidem je operace zad nabídnuta jako jediná možnost léčby. Díky zkušenostem ze své praxe však vím, že tomu tak často není, a že mnohdy stačí pár minut kvalitního cvičení denně, aby se záda sama „zázračně“ zhojila.

Je mi jasné, že to některým z vás může připadat nereálné. A taky je mi jasné, že tomu možná nevěříte, i když si to vlastně z hloubi srdce přejete. Proto vám předám zkušenost pana Tuzara a jeho partnerky Aleny, kteří přesně takovým procesem prošli. Abyste nakoukli do toho, jak to funguje a že to můžete vyzkoušet taky. 🙂

„Chci se podělit o naši zkušenost s cvičením Vyprošťováku. Moje partnerka Alena, ročník 1957, se kterou společně žijeme jednadvacet let, trpí od dětství bolestí zad v oblasti bederní páteře. V polovině srpna 2015 ji začala záda bolet a postupně bolesti zesílily natolik, že se ani neotočila na posteli a plakala, že chce umřít.

Místní ortoped jí dal obstřik, který jí vůbec nepomohl, a tak jí doporučil infuze. Po absolvování pěti infuzí nedošlo ke zlepšení, takže dostala dalších pět. Ani po deseti infuzích nedošlo k předpokládanému zlepšení, nemohla normálně chodit, v autě si lehala na zadní sedadlo, bylo pro ni velké utrpení se do auta vůbec dostat, a pro velké bolesti nemohla spát. Takže byla poslána na CT, kde zjistili dvě vyhřezlé plotýnky.

Když přišla s nálezem k neurologovi, byla jí jako jediná možnost nabídnuta operace. Vzhledem k tomu, že zná několik lidí po operaci páteře, tak ji rezolutně odmítla. Stále brala růžové pilulky, protože bolest byla velká, a nezlepšovala se s odstupem času. Byla z toho vystresovaná a velmi trpěla neustálými bolestmi.

Protože si nemohla dovolit z pracovních a finančních důvodů zůstat na nemocenské, denně jsem ji vozil do a z práce. Také jsem jí musel pomáhat s oblékáním, protože přes velké bolesti si neoblékla ponožky ani boty.

Pracovní dobu má od 6 hodin, tak po příjezdu domů jsem někdy sledoval v televizi Studio 6 na ČT2. A tam jsem asi začátkem října uviděl paní Markétu a ona hovořila o cvičení na bolesti zad a měla tam svou emailovou adresu.

Po prostudování jejích stránek jsem neváhal a objednal Vyprošťovák. Měl jsem i štěstí, že byl zrovna ve slevě, ale koupil bych ho i za plnou cenu. Po zaplacení jsme získali přístup k cvičebním videím se slovním doprovodem od paní Markéty. Cviky jsou jednoduché, provádějí se vleže. Moje partnerka si v té době nemohla obléknout ponožky a nazout boty a záda ji bolela i při chůzi. Koupil jsem karimatku a partnerka začala cvičit. Už po třech dnech cvičení došlo k pozitivním změnám, bolest při chůzi se zmenšila a po týdnu cvičení si, i když s obtížemi, oblékla ponožky a nazula boty.

Ani vás už záda bolet nemusejí!

Dnes, i přestože občas vynechá, ji záda nebolí a žije jako člověk se zdravými zády. Shodou okolností byla tento týden na preventivní prohlídce u své praktické lékařky, která se podle výsledků na CT domnívala, že Alča nemůže ani pořádně chodit a velmi se divila, že si sama sundala boty a ponožky a bez její pomoci se položila na vyšetřovací lůžko kvůli EKG.

Takže co říci? Při dřívějších bolestech zad růžové pilulky a pokud možno v klidu. Dnes, po praktickém použití Vyprošťováku, oba litujeme, že jsme ho nepoznali alespoň o dvacet let dříve.

Děkujeme Vám, paní Markéto, za Vyprošťovák, děláte opravdu nádhernou práci. Ať se Vám daří, a ať dál pomáhá trpícím s bolavými zády.

Zdravíme Vás

Milan Tuzar s partnerkou Alenou“

 

Hezké, že? I takto to může vypadat, když se cvičí opravdu dobře a efektivně. Neříkám, že se to povede vždycky, ale ta šance tu je.

A kdybyste si chtěli ono superléčivé cvičení vyzkoušet, není nic jednoduššího. Vyzkoušejte si teď hned zdarma jednu pětinu Vyprošťováku, mou největší terapeutickou perlu, milovanou Čápovou.

To s ní to všechno začalo, to na ní jsem začala chápat, jak lidské tělo funguje, to díky ní jsem zjistila, jak jednoduchá terapie vlastně může být. Je to můj osobní poklad, který ke mně jako zázrakem sám přišel…

Kde se vzala Čápová

Před uvedením na veřejnost jsem přemýšlela o tom, že tohle mistrovské dílko přejmenuji. Abyste mi rozuměli, vytvořila jsem ho poté, co mě mé spolužačky zasvětily do základů terapeutického přístupu geniální Jarmily Čápové. Ukázaly mi tenkrát nějakou práci s ramenními klouby a já se pro to nadchla. Zapamatovala jsem si, co se dalo, a začala to hned používat v praxi.

60 vteřin Čápové denně a je po bolesti!

Postupem času jsem si onen „cvik“ zamilovala natolik, že jsem ho prostoupila i svým vlastním know-how. Doladila jsem ho podle spirální stabilizace, přidala trochu Vojtovky – a voila – „moje vlastní Čápová“ byla na světě. Z respektu k původní inspiraci jsem jí však její pojmenování nechala. A taky, milovala jsem ji natolik, že už jsem to prostě nechtěla změnit. A dobře jsem udělala.

Dnes už je Čápová takovou „celebritou“ mezi mými cviky a i on-line klienti mi běžně hlásí, že „ta Čápovka jim zachránila krk“ nebo že jsou „z té Čápové úplně nadšení“. Myslím, že jen málokdo z nich ví, proč se jmenuje tak, jak se jmenuje, a přesto s ní máme až osobní vztah.

Ona si to totiž doopravdy zaslouží. Umí zázraky a je ukázkou toho, jak vypadá geniální cvičení v praxi. Posuďte sami. 🙂

S Čápovou hojíme všechny tyto obtíže:

  • bolesti hlavy od krční páteře,
  • bolesti trapézů a bolesti za krkem,
  • bolesti ramenních kloubů,
  • bolesti mezi lopatkami,
  • bolesti blokovaných žeber,
  • motání hlavy od krční páteře,
  • brnění rukou,
  • syndrom karpálního tunelu.

Neskutečné, že? A to ještě není všechno! Podívejte se, co všechno Čápová zvládne s vaším tělem:

    Tahle Čápová žáby nežere, ale pěkně s nimi cvičí:-)

  • Protáhne a uvolní svaly pletence ramenního, které mají tendenci ke zkrácení – horní část trapézu, m. levator scapulae, velký i malý prsní sval, m. coracobrachialis.
  • Protáhne a uvolní svaly na krku, které mají tendenci se zkracovat – m. sternocleidomastoideus, hluboké svaly šíjové, skalenové svaly.
  • Posílí svaly ramene a krku, které mají tendenci k oslabení – dolní a střední část trapézu, zevní rotátorovou manžetu, hluboké flexory krční páteře, široký sval zádový, m. serratus anterior.
  • Díky protažení svalů ramene a krku uvolní tlak na nervové svazky, které často způsobují neurologické obtíže na horních končetinách (brnění, změny citlivosti…).
  • Celou oblast pletenců pažních napojí na řetězce šikmých břišních svalů.
  • Rozhýbá zablokovaná žebra.
  • Díky protažení krční a hrudní páteře umožní odlehčení tlaku na meziobratlové ploténky.
  • Díky obnovení správného držení krční páteře umožní, aby krev vertebrální arterií dobře proudila do mozku a plně ho zásobila krví – pozitivně tak ovlivní všechny vaše mozkové funkce, od paměti přes výkonnost až po vaši náladu.
  • Díky uvolnění hrudníku umožní plný dech, zvýší tak zásobení krve kyslíkem a zlepší funkci veškerých tělesných orgánů.

To je co? Zdá se to až neskutečné.

A já musím říct, že bych byla vážně prevít, kdybych vám ji po všem tom vychvalování nedala alespoň ochutnat. 🙂 Tak tady máte návod:

Jak se cvičí Čápová

Výchozí poloha cviku Čápová

Výchozí poloha Čápové:

  • Lehněte si na záda, kolena si podložte smotanou dekou nebo polštářem a mírně je vytočte ven.
  • Ruce položte volně vedle trupu, asi tak 30º od těla.
  • Dlaně otočte směrem ke stropu.

Úkol v Čápové

  1. Ramena jemně přilepte k podložte, až pocítíte, že se vám celý vršek zad hezky rozprostírá po podložce.
  2. Když máte ramena rozprostřená na podložce, ještě je jemně stáhněte směrem k dlaním.
  3. Protáhněte jemně krční páteř, brada se u toho trochu schová a protáhne se vám zátylek.
  4. Protáhněte kostrč = ocásek vytáhněte trochu do dálky, bedra se u toho maličko přitáhnou k podložce a aktivuje se celá břišní stěna.

 

A to je celé. Jednoduché, že?

A to ještě nevíte to nejlepší! Čápovou takhle stačí cvičit jednou denně. Vždycky na 3 vteřiny zaktivovat a pak na 3 vteřiny uvolnit a zopakovat to celkem desetkrát. A těchhle 60 vteřin denně je většinou dost na to, aby se potíže během týdne až dvou odporoučely. Jen si to vyzkoušejte a uvidíte sami. 🙂

A kdybyste chtěli KOMPLETNÍ Čápovou se všemi 4 videonávody, které k ní patří, tak mám taky řešení. Stáhněte si mnou už výše zmiňovaný e-book Zázračné tělo zdarma a Čápová vám během pár dnů přijde na e-mail. To abyste si mohli zkontrolovat, jestli ji cvičíte správně anebo rovnou napravit chyby, které se při ní nejčastěji dělají.

Tak vám přeji rychlou úlevu od bolestí a mějte se krásně,

Markéta.

(článek byl převzat z blogu Markéty Strnadové)

 


Markéta

Fyzioterapeutku Markétu Strnadovou můžete vidět v jednom z dílů našeho projektu Cesty vášně, seriálu o lidech, kteří se vydali na cestu toho, co je v životě opravdu hluboce naplňuje.

Ona sama o sobě říká: „Jsem zkušená fyzioterapeutka a učím lidi, jak se díky propojení znalostí o pohybovém aparátu, tradiční čínské medicíně a osobním rozvoji jednoduše a s úsměvem navždy uzdravit ze svých bolestí. Jak na těle, tak i na duši.

Moje práce mne doopravdy naplňuje a baví. Klienti se mi hojí doslova před očima a já denně žasnu nad tím, jak účinné zdravotní cvičení je a jak málo stačí k tomu, aby se člověk uzdravil.

Nemusíte ale za mnou do ordinace! Jsem i autorkou několika online programů, takže si můžete pomoci sami, kdykoli a kdekoli, teď hned a trvale! V online programu pod názvem Vyprošťovák vás učím, že z bolestí se jde uzdravit jednoduše a s úsměvem. Že k tomu nepotřebujete terapeuta, drahé léky, ani přístroje. Že si můžete kdykoliv pomoci sami a stačí na to pár minut. Nedávno jsem k němu navíc přidala jeho malého, leč neméně účinného bratříčka s názvem Vyprošťovák pro nožky.

V e-boocích zdarma vám ukazuju, že ne všechny problémy pramení čistě z pohybového aparátu a že je nutné to odlišit, abyste se uzdravili co nejdříve.

A díky svým hořkosladkým zkušenostem vás skrz online program Yogarestart můžu zavést do míst, kde cvičení intenzivně hojí nejenom naše tělo, ale i duši. Nechávám vás na vlastní kůži prožít, že nemusíme papat pilulky, podléhat úzkostem, smutku nebo depresím. Že často stačí jen si zacvičit.“

 

Napište komentář

* Povinné údaje